Sunday, January 13, 2013

ohyeo 2013 ! chapter 1.

Today is 6 january 2013 , Sunday , 3.15am ,.
Kenapakah saya masih berjaga ? kemas rumah,.aku memang gila suke kemas rumah pagi pagi buta ,. Harini best ~ jalan jalan kat Melaka,.pergi taman mini Malaysia ,. Lawa lawa rumah kat situ ,. Haish tak sabar nak belajar lk ,. I eager to know how they built semua semua tu ,. Dah lama aku tak update blog ,. Tahu tu ,. Panjang kesah eah ,. Kan last year aku dapat net book 1 malaysia ,. Banyak cerita aku save dalam netbook tu kononnya nak post skali harung bila ada internet ,. Tibe tibe net book tu rosak ,. Aduhai ~ berkecai rabak hati ini ,. Punya lah panjang aku type and membebel sorang sorang cerita balik everything yang dah happened ,. Lastly hilang begitu sahaja ,. Ni nak menangis ni ,. Seperti yang korang tahu aku dah tamat sijil peperiksaan menengah rendah ,. Memperolehi straight a’s ,. Alang alang dah berjage ni ,. Aku nak lepas geram ,. Aku nak cerita segala galanya ,. Tapi aku nak cerita jugak aktiviti yang aku buat masa cuti alamak alamak macam mane ni ,. Ni aku menyampah ni ,. Semua nak diceritanya ! 19.12.2012 rabu kan ? malam tu aku tidur macam biase ,. Esok tu bangun pergi sekolah tumpang alia ,. Dah dia offer nak tumpangkan aku ,. Aku taknak pergi dengan ayah ,. Malas nak tunjuk air mata karang hilang kekacakan aku :P masa sampai tu semua muka baru bangun tidur ,. Semua budak form 3 ,. Dah macam nak repeat paper dah aku tengok ,. Pastu tangkap gambar gune fon liyana ,. Eleyh eleyh eleyh saje tedik tedik ,. Manje lah tu ,. Dah lama tak jumpa lah tu kononnya ,. Lepas dah tangkap gamba kami berjalan menuju ke kumpulan sabrina, mai,umairah,ummi,azlin ,. Hahaha diorang bla lepas kitorang datang ,. Maybe sebap kitorang bising and dorang diam ,. So mengganggu kot? Tergelak kitorang dibuatnya :P lepastu borak borak dah nak pukul 11 lebeh pengetua sampai senyum lebo,.kitorang berlari follow belakang dia ,. Biaselah budak terencat memang gayanya mcam ni ,. Ramai gila manusia dalam dewan masa tu ,. Parents,teachers,senior,students,.depan parents belakang kitorang beratur ikut kelas,.hahha aieda dengan ailiz dah tahu dah diorang dapat straight,. TAK GEMPAK lah hidup kan ? kesian korang ,. Aieda senyum ,. Kesian dia , masa dapat straight upsr tak nangis , dapat straight pmr pun tak menangis,. Boo tak de feeling lah ,. Eah over lak aku ,. Ailiz dah melalak lalak dah ,. Pandai gilakan dia ? pastu cikgu bagi ucapan bagai ,. Lepastu pengetua umumkan ,. Memey lama le nak wait ,. Takpe takpe ,. Nanti tahu jugak ,. First name auni , ailiz ,.lepastu budak kelas aku ,.  nama aku lambat sangat ,. Aku dah redha dah ,. Takpelah 7 pun jadi ,. Tiba tiba ayu cakap nama “kita” lambat sebap ikut number giliran ,. Hahhah ,. Siot je ,. Nampak tak ayu pun risau sebenarnya ? memang boleh dikatakan kelas aku je rembat semua ,. Ayu pun bla amek slip dia dekat depan ,. Hahahhahhahhahhahahhahah,. Ni paling best ,. THAT DAY WAS MY DAY ,. Ceh berlagak ,.eah cop,.yang umumkan tu bukan pengetualah ! cikgu noraini,.cikgu tu kata macam ni ,. “nama pelajar yang seterusnya sama nama dengan saya”
Dah la masa tu aku tak berapa nak concentrate cause dah redha tak dpat straight ,. Aku tepuk tangan ,. Lepastu berdiri menjerit3,. Then lari dengan beg angry bird aku tu hah ,. :D sampai sekarang aku tak boleh berhenti gelak bila ingat balik semua tu ,. Mungkin bagi orang aku gila ke over ke ,. Hanya tuhan je yang tahu macam mana sakitnya hati aku nak dapat straight a’s tu ,. Senak dada belajar bila apa yang kita target tak dapat ,. Finally pmr sebenar aku boleh jugak ,. Kalau boleh masa tu aku taknak amek slip kat pengetua ,. Nak terus peluk ustazah rosdalillah tu yang ada sebelah pengetua ,. Nasib baik aku waras lagi masa tu ,. Aku amek past uterus peluk ustazah ,. Nak peluk pengetua mana boleh ,. Bukan muhrim :D lepas tu peluk cikgu kelthom,.airmata jangan cerita lah ,. Tak tambah lagi dengan hingus,.sebak gila peluk cikgu kelthom,.dan senyum lebar peluk techer bi kitorang..madam syarifah ,. Woi bi aku a kot ,. Hehehhe ,.mintak mintak tahun ni ada peningkatan ,. Sebab dia ajar aku bi kot ,. Takut takda perubahan dia belasahnya aku ,. :P teacher pun senyum dia cakap ,. Dalam bi ,. Tapi aku ingat dalam bm ,. Macam mane tu ? hahaha ,. Aku tak salam cikgu ,. Memang semua aku peluk ,. Memang bersemangat peluk diorang semua ,. Cakap terima kasih semua ,. Lepastu text family aku ,.hahhahaa,. slip da renyok hah,.excited punya pasal kan ,. Lepas tu ,. Part sedeh ,. Ayla tak dapat ,. Aku tak dapat nak nages masa tu ,. Terkejut ,. Jangan ceritalah bila balik rumah masa solat tu ,. Macam air terjun air mata aku dibuatnya ,. Lambat lak menangis ,. Bagi aku satu kelas aku , semua straight a’s sebenarnya ,. Sebab aku tahu lah macam mana diorang belajar ,. Macam mana diorang tolong aku ,. Semua tu aku ingat ,. Ingat satu je ,. Rezeki lain lain ,. Kalau tuhan nak kasi anytime je ,. Mungkin bagi orang aku dah dapat straight a’s senang la cakap ., seolah olah aku tak pernah rasa penderitaan tak dapat apa yang aku dah usahakan ,.sebelum ni ,. Aku sedar sangat aku banyak main main ,. Lepas daripada mid year memang sedeh lah senang cerita ,. Tapi aku tak give up ,. Aku tahu aku cuba tapi bukan masanya aku dapat everything ,. Kawan kawan aku pun takda yang malas nak tolong aku ,. Semua bergaduh nak solvekan problem yang aku tak faham ,. Diorang ajar aku ,. Takkan aku nak sia siakan peluang ni ,. Bila lagi aku nak belajar dengan orang yang lebih pandai daripada aku kalau bukan sekarang ? aku memang dah pasrah lepas jawab pmr,. Aku dengar gak diorang bincang bincang jawapan ,. Mustahi aku semua betul ,. Tu yang lepas cikgu umumkan aku menggila tu ,. Dah pukul 4 lah ,. Aku mengantuk ~  nak cerita lagi ,.tapi bila ,. Isnin dah start belajar ,. Aku amek aliran sains mekanikal ,. Nampaknya aku kena serius ,. Sebab kawan kawan aku semua pure sains ,. Kelas dah tak sama ,. Memang kena usaha gila gila tahun ni ,. Jangan malas malas ain ,. Kau tu gigi je besar so besarkan sikit otak tu ,.aku nak kena jaga makan and tidur lepas ni ,. Nak kena control semua tu ,. Ingat ain this year upper form ,. 2 tahun je lagi nak spm ,. Jangan sia sia kan masa kat sekolah ! buat betul betul ain ,. Bye ,. Goodmorning ,. zzzZZZZzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ~ (z..Z)

No comments:

Post a Comment